Onlineoptimering
Onlineoptimering er at teknisk ændre og tilpasse en hjemmeside, så den fremstår bedre for brugerne. Det kan inkludere brugervenlighed, hastighed, opbygning, arbejdsgange, links og meget andet.
Brugervenlighed og optimering
Vi mener, at tests af brugervenlighed er essentielle for enhver hjemmeside, som værdsætter deres brugere. En fuldt optimeret hjemmeside er lettere at navigere, hurtigere, bedre og mere brugervenlig.
Vi afholder brugertests ved at invitere fem neutrale personer til at vurdere jeres hjemmeside. De bliver opfordret til at sige deres mening højt og sessionen bliver optaget. En brugertest er typisk beregnet på at undersøge brugerens oplevelse af en given hjemmeside eller netbutik. Dette redskab kan også bruges til konkurrentanalyse, hvor testgruppen sammenligner oplevelser med din hjemmeside med dine konkurrenters.
Når brugertesten er analyseret kommer vi med en række forslag til forbedringer. Ved at følge dem vil din hjemmeside få:
- øget konvertering, f.eks. flere købere i din webbutik
- øget salg pr. konvertering, f.eks. ved at kunderne køber mere
- øget loyalitet, f.eks. ved at kunderne kommer oftere tilbage
Brugertest kan også bruges til at undersøge synligheden af din hjemmeside eller webbutik, hvilket kan være brugbart i forbindelse med evaluering af en adwords-kampagne eller søgemaskineoptimering (SEO).
Efter testen udarbejder vi en rapport som vi sender til dig sammen med optagelser fra brugertesten.
Sporing af brugere, aktivitetsrapporter og meget andet
Der findes mange måde at spore brugernes adfærd online. Hos Mindan kan vi hjælpe dig med at spore dine brugere skridt for skridt fra de kommer online til de forlader din hjemmeside. Vi laver rapporter og dokumention for alle skridt i processen.
Vi kan spore musen bevægelse, aktiviteter, lave heatmaps, brugerrapporter og lister med anbefalinger til forbedringer af din hjemmeside.
Udfyld formen. Vi vender tilbage med skræddersyet tilbud hurtigst muligt.